Ajda Rotar Urankar: Minimellows so butični izdelki

Ajda Rotar Urankar ustvarja butične izdelke za otroke. Zgodba se je začela z njenim sinčkom Liamom, ki je tudi navdih za njeno ustvarjanje. Veliko bolj, kakor masovna prodaja, se ji zdi pomembno, da izdelki služijo malčkom karseda dobro. Zato resnično lahko ostaja s srcem pri stvari. Pod fotografijami poglej, kaj nam je zaupala!

 

Za vse bralce pa smo skupaj z Ajdo pripravili 10% popust na vse njene izdelke, ki jih najdete tukaj: https://slovenskeustvarjalke.si/minimellows (takojšen popust) ali na njeni spletni strani s kodo: USTVARJALKE10. Koda je veljavna do 1.12.2018.

Kakšna zgodba stoji za tvojimi ninicami? Kako se je vse skupaj začelo?

 

Ko sem šla na porodniško, sem počasi začela izbirati stvari za malega Liama, ki je bil takrat še v trebuščku. Nisem hotela, da bi imel ogromno stvari, ampak raje le nekaj simpatičnih dodatkov. Na spisku sem imela tudi kakšno lično ninico, vendar nikjer, ne v trgovinah, ne na spletu, nisem našla take, ki bi mi bila všeč. Zato sem se odločila, da mu jo sešijem sama. Ker sem vedela, da bo z njo prespal kar let, sem najprej ogromno časa posvetila izbiri materialov. Takrat niti v sanjah nisem pomislila, da bi kdaj to začela prodajati. Moj cilj je bil le, da svojemu otročku naredim ninico, ki bo ne samo lepa, ampak narejena zelo kvalitetno ter iz preverjenih in certificiranih materialov. Večji ko je postajal moj trebuh, manj sem se lahko ukvarjala s športom in ta čas sem raje posvetila vsakemu detajlu ninice. Tega projekta sem se lotila tako resno, da sem našla celo sukanec, ki ima Oeko-tex Class I certifikat. Po nekaj mesecih (ja, dejansko je to toliko trajalo, hehe) je končno nastala prva ninica, Kravica Paulina. Dobila sem tako veselje do šivanja in oblikovanja tudi stran od računalnika, da sem začela ustvarjati še druge zverinice. Veliko časa sem posvetila raziskovanju, kaj malčki potrebujejo, kaj pripomore k njihovem razvoju itn.

Tako sem se odločila, da bo vsaka ninica imela svoj »znanstveni bonus«. Novorojenčki vidijo le črno-belo, Kravica Paulina pa s svojimi lisami pomaga pri razvoju vida, medtem ko recimo Zajček Aiko s svojimi bunkicami spodbuja razvoj tipanja in fizičnega raziskovanja.

Tudi ko se je Liam že rodil, še nisem pomislila na to, da bi kakšna Minimellows živalica kdaj potovala h kakšnemu drugemu malčku. Začelo se je šele takrat, ko so me mamice začele spraševati, kje sem kupila to luštno kravico, ki jo Liam kar ni izpustil iz rok. Pa me je potem prijateljica, ki je tudi ravno rodila, prepričala, naj štartam. Ker sem še vedno bila na porodniški, sem imela dovolj časa, da sem zverinicam izbrala ime, oblikovala logo, etikete, spletni butik in embalažo – veliko časa sem namenila že ličnemu pakiranju ninic, ker se mi zdi to, kako so darilca zapakirana, zelo pomembno. Zdaj so Minimellows ninice med drugim tudi na Dunaju v otroškem muzeju Kindermuseum.

 

Kravica Paulina je bila prva, nato so nastale še druge ninice. Jih je tvoj sinček preizkusil že vse in kateru mu je najbolj všeč?

 

            Ja, vsako ninico, ki sem naredila, sem najprej dala njemu, ker sem jih v bistvu delala zanj. Potem, ko sem se odločila, da jih bom ponudila tudi drugim otročkom, pa sem bila malo bolj pozorna na to, kaj bi lahko še izboljšala, kako jih dejansko uporablja, kaj ima pri njih najraje, itn. Najbolj je navezan na kravico Paulino, ampak pomoje malo bolj še zaradi tega, ker je bila to prva stvar, ki sem mu jo dala, ko sva prišla iz porodnišnice. Spomnim se kot bi bilo včeraj, kako se je prvič premaknil, ko se je na vse pretege poizkušal dotakniti kravice Pauline, ki je bila zraven njega.

 

 

Po poklicu si oblikovalka. V kolikšni meri ti je to znanje pomagalo pri izdelavi prve ninice? Kakšna nova znanja si morala pridobiti?

 

Haha res je, po poklicu sem sicer grafična oblikovalka, a mi to razen pri samem dizajnu ninic ni kaj dosti pomagalo. Drugače oblikujem logotipe, celostne podobe, grafične vmesnike, kjer se dizajn dogaja za računalnikom. Tukaj je bilo ravno obratno, in mislim da je to tisto, kar me je še bolj pritegnilo; dizajn na nek popolnoma drug, svež način.

Šivati res nisem znala za več kot kakšen odpadli gumb na posteljnini, ampak to me je po svoje še bolj veselilo, naučiti se česa novega.

Ogromno mi je pri tem pomagala sestrična Sara, ki je sicer modna oblikovalka.

 

 

Ali je po tvojem mnenju lansiranje lastne blagovne znamke v današnjem času težko, ko je velika konkurenca med oblikovalci? Bi mladim ustvarjalcem dala kakšen nasvet?

 

Ja, res ni najlažje, ker je konkurenca dokaj velika, vendar se mi zdi, da nikoli ni bilo lažje nekaj dati ven. Ogromno je pomoje k temu pripomogel internet z družbenimi omrežji. Problem je bolj naslednji korak, kako hobi preraste v posel. Pri tem, na žalost, še nimam kakšnih uporabnih nasvetov :) Mlade ustvarjalce bi samo opogumila, da se ne bojijo začeti. Nekje je pač treba.    

 

Minimellows niso tvoja edina služba. Si kdaj premišljevala o tem, da bi bila? Kako pa v službi gledajo na tvoj "hobi"?

 

Moja glavna služba je Celtra, že kar nekaj let, in tu se res odlično počutim. Minimellows niso alternativa temu, ampak samo dodatek, bolj kot hobi. Če ne bi z njimi začela na porodniški, se verjetno tega sploh ne bi lotila. Celtra me pri tem kvečjem podpira, velikokrat se zgodi, da me kdo prijazno povpraša, kako kaj napredujejo. Nikakor ne vplivajo na moje redno delo – za Minimellows vedno delam zvečer, za vikende in med dopustom. Zaenkrat mi je kar všeč, da mi to predstavlja bolj hobi kot neko sekundarno službo. V svojem delu res uživam, trendi v digitalnem svetu se hitro spreminjajo, tehnologija napreduje, in z veseljem delam tu. Če bi želela, da bi bile Minimellows moja edina služba, bi se morala temu odpovedati.

Minimellows predstavljam kot butične izdelke, ne nekaj masovnega.

Tudi če zaradi tega z njimi zaslužim malo manj kot bi verjetno lahko, mi je odkrito povedano res bolj pomembno, da služijo otročkom karseda dobro. Zaradi tega so bile sploh ustvarjene. To pomeni, da vsako ninico lastoročno pregledam, zapakiram, točno vem iz česa so narejene, sama kupujem materiale, sem v komunikacijo s stranko,... Zavedam se, da to ne bi šlo, če bi štartala na masovno produkcijo, ampak tako kot stvari trenutno stojijo, mi je to res idealno.

 

Si žena, mati, strasna športnica, uspešna v službi in ustvarjalka. Smo pozabili kaj našteti? :) Kako ti uspe vse to usklajevati?

 

Haha, recept je predvsem v tem, da v vseh stvareh, ki jih delam, res uživam. Zavedam se, da imam ogromno sreče, da je temu tako. Če mi je nekaj všeč, zagrabim. In potem vztrajam dokler ni res očitno, da je čas, da se premaknem naprej. Atletiki sem recimo posvetila 12 let svojega življenja, živela sem zanjo, a ko sem vedela, da je dovolj, tega nisem vlekla naprej.

 

Vsak zase misli, da ima popolno družinico, in tudi meni se zame zdi tako :) Recimo odkar imava otroka, ne bi rekla, da se je kaj spremenilo v smislu, da bi se morala močno prilagajati. Velikokrat se zgodi, da ko pridem domov, moram za Minimellows kaj urediti, to sinu Liamu jasno povem, pa me ta čas pusti pri miru. Oba z možem sva rahlo odvisna od športa (kako ne bi bila, v športu sva se tudi spoznala, haha) in v šport vključujeva tudi malčka.

Rada imam, da se ves čas kaj dogaja, tako da se mi zdi celo lažje, kadar imam več stvari kot manj.

 

Kam največkrat potujejo tvoji izdelki? Kdo so bili tvoji prvi kupci in koliko časa je bilo potrebno od postavitve spletne strani ali strani na družbenih omrežjih do prve prodaje? Prodaja najbrž ni samoumevna pa naj gre še za kako kvaliteten in izviren izdelek.

 

Večina jih gre po Sloveniji ter v Skandinavske države. Se zgodi, da pride kakšen val tudi od drugod, recimo iz Amerike, Nemčije,... te »valovi« se ponavadi zgodijo tako, da dobim eno naročilo, potem pa recimo čez nekaj tednov kar naenkrat še par iz te države. Verjetno se to zgodi, ko nekdo vidi pri kakšnem otročku, pa vpraša, kje so jo kupili. Druge razlage nimam :)

 

Pri meni je bilo s prodajo ravno obratno – Minimellows izdelke sem začela prodajati ravno zaradi tega, ker so mi prijateljice rekle, da bi jih kupile, tako da iz tega vidika mi je bilo verjetno dosti lažje. Ostala prodaja se je potem začela tako, da je kakšna mamica videla ninico pri moji prijateljici, pa ji je ta povedala, kje jo je kupila. Veliko ljudi pa jih kupi za darila novorojenčku, tudi ker so jih videli pri kakšnemu malčku. Največ mi pomeni, ko dobim naročilo od stranke, ki je že kupila kakšno ninico (zase ali za darilo), ker je to res največja pohvala mojim izdelkom. Prodaja kljub temu seveda ni samoumevna. Vsake toliko časa dam kakšen »sponsored post« na družbenih omrežjih, priznam pa da se ne posvečam marketingu tako intenzivno; mogoče, ker tudi nisem še pripravljena, da to preraste moje trenutne zmožnosti.

 

Svojo ponudbo si od ninic razširila še na druge izdelke za otroke (katere?). Kako dobivaš ideje?

 

Največ idej dobim od Liama – ko je recimo prerastel zibko in je potreboval malo večjo posteljnino, sem mu naredila svojo posteljnino iz 100% organskega bombaža. Pa sem jo potem dodala tudi v spletni butik :) Kakšno idejo so mi dale tudi stranke – spomnim se, da mi je ena punca pisala, da bi za svojega otročka naročila pando, vendar je še nisem imela v ponudbi. Pa sem ji jo naredila, in jo dodala v nabor Minimellows ninic. En izdelek imam narejen že skoraj eno leto, ampak preprosto nisem še imela časa, da bi ga lepo fotografirala, obdelala fotke in dodala na spletno stran. Vem, da se morda sliši smešno, ampak nočem, da so mi Minimellows v breme. In poleti, ko smo imeli kaj časa, sem raje kot da bi dodala nov izdelek v nabor, skočila z družinico na morje. Mogoče bom zdaj v bolj deževni jeseni namenila kakšen vikend temu.

 

Kaj lahko od Minimellows pričakujemo v bližnji prihodnosti? Boš nadgradila svojo ponudbo tudi z izdelki za odrasle?

 

Za začetek bom dodala ta dodaten izdelek v ponudbo, hehe. Nikoli ne reci nikoli, ampak Minimellows trenutno vidim res samo za otročke.

 

 

 

Besedilo: Slovenske ustvarjalke

Foto: Osebni arhiv

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih