Intervju z RubyLama

Maša je pri svojih mladih letih ustvarila prepoznaven stil s celovitim pristopom. Oblikuje in sama izdeluje prisrčne dodatke za dom in vsakdanje življenje. Na intervju sem jo povabila, ker me je s svojimi izdelki preprosto očarala, predvsem z oblikovno dovršenostjo, pažnjo na najmanjše detajle in nenehno rastjo njene znamke.

 

Navdušuje me njena predanost delu in stremljenje k popolnosti. V intervjuju izveste, kakšni so njeni cilji, s kakšnimi izzivi se spopada mladi oblikovalec ter kaj svetuje oblikovalcem, ki so na šele na začetku svoje poti. Na vprašanja odgovarja zrelo, izčrpno in tako pusti vtis izjemne odgovornosti. Prepričana sem, da njeni odgovori bralcu do podrobnosti približajo rojstvo določene znamke.

 

Kako si začela z ustvarjanjem?

 

Ustvarjanje je že od nekdaj del mojega življenja. Kot otrok sem se rada domislila raznih ustvarjalnih projektov, sploh kar se tiče dekoracije prostorov, DIY projektov, šivanja,… Poleg tega sem se vedno navduševala nad prisrčnimi dodatki za dom in notranjim oblikovanjem, kar je kasneje botrovalo želji, da ustvarim nekaj svojega – znamko, katere izdelki odražajo moj stil in bi izstopali v mojem domu in seveda domu drugih.

 

Kaj ti ustvarjanje pomeni?

 

Predvsem kanal, preko katerega uresničujem svoje ideje. Hkrati pa je občutek, da

so-ustvarjaš prostor, v katerem je nekomu užitek prebivati, čudovit.

 

Ali se poleg šivanja in oblikovanja dodatkov za dom ukvarjaš še s čim drugim?

 

Kar se tiče same znamke je poleg oblikovanja in produkcije še ogromno drugih stvari, ki jim je potrebno posvetiti čas in znanje, kot so recimo branding, oblikovanje materialov za znamko, marketing in mreženje. Potem pa je tukaj še spremljanje trendov in brainstorming, da lahko ustvarjalni proces sploh steče. Moram reči, da mi dolgčas ni nikoli. :)

 

Omenila si, da šivaš že od nekdaj, kdo je bil tvoj največji učitelj?

 

Babica je bila poklicna šivilja, mama pa je ljubiteljska, tako da je bilo šivanje vedno prisotno v mojem odraščanju. Kar se tiče osnov, sem jih zagotovo pridobila od njiju, delno pa sem tudi samouk. Pri novih projektih recimo je vedno prisotno sprotno učenje. Včasih neka ideja uspe v prvem poskusu, včasih je potrebno kaj prilagoditi (se morda materiali ne ujemajo ali pa potrebuje sama ideja nekaj popravkov). Pravzaprav gre pri celotnem procesu za učenje. Poskusi in napake so tiste, ki izdelek izboljšajo in dajo na koncu dober rezultat.

 

Glede na to, da je tvoja znamka relativno mlada, si vse skupaj zelo profesionalno postavila, od prepoznavnega dizajna, do celotne grafične podobe, s katero se predstavljaš na družbenih omrežjih. Od kje ti to znanje in ali imaš kakšen vzor pri domačih ali tujih ustvarjalcih?

 

Branding in ostale stvari, ki spadajo zraven, so me vedno zanimale ljubiteljsko, kar pa se je kasneje prelevilo tudi v poklicni interes. Socialna omrežja so danes zame glavni vir informacij, bi lahko rekla. Sprva sem druge znamke (sicer več tujih kot slovenskih) občudovala zgolj z vizualnega vidika, kasneje pa sem ta navdih uporabila kot neke smernice za svojo znamko. Vedeti moraš kdo si, kakšen je tvoj stil in kaj želiš povedati z vizualno podobo, kar je vse prej kot lahko. Glede na to, da je lastno estetiko težko razložiti nekomu drugemu, sem se osnov grafičnega oblikovanja naučila sama. Če imaš dovolj volje in vztrajnosti, se lahko danes vsega naučiš preko interneta. Tukaj gre za isto stvar, kot pri šivanju, celoten proces je učenje; več stvari kot poizkusiš, boljši si, dlje kot vztrajaš, lepši je končni rezultat. Kar pa je neposredno povezano tudi z grafično podobo, ki se (sicer v detajlih) skozi čas prilagaja in razvija.

 

Kaj želiš dolgoročno doseči s svojo znamko?

 

Verjamem, da so detajli tisti, ki imajo največji učinek kar se tiče opremljanja in dekoracije doma ter lahko resnično oživijo prostor na čisto unikaten način. Meja med lepo urejenim ali zasičenim prostorom je lahko zelo tanka. Zato menim, da je manj več, ko pride do izbire dodatkov, še posebej, če želimo ohraniti funkcionalnost prostora.

 

To je ena izmed glavnih smernic, ki me spremljajo pri zasnovi in ustvarjanju izdelkov. Zaradi minimalističnega izgleda in umirjenih tonov, se ti lahko podajo k različnim stilom in kombinacijam, a dodajo sodobno noto in so še vedno vsestransko uporabni.

 

S tem v mislih, je moj glavni cilj oblikovati preplet izdelkov s sodobnim videzom, ki nudijo popestritev prostora in skupaj s posameznikovim stilom tvorijo unikaten izgled doma.

 

Si imela na svoji poti tudi kakšne težke trenutke in kaj je to bilo?

 

Na čistem začetku se nisem zavedala, da je potrebno vložiti ogromno časa in energije v druga področja, da je tvoje delo sploh videno - recimo raziskovanje trga, optimizacijo spletnega iskanja, itd. Ker sem v prvi vrsti oblikovalka, sem se morala veliko stvari naučiti in jih nato aplicirati na svoje delo, kar pa zna biti na samem začetku težko. Sploh, če so vsi segmenti znamke prepuščeni tebi. Potrebno se je tudi zavedati, da se stvari ne zgodijo čez noč, ampak se s časom izboljšuješ tudi na področjih, za katere si nikoli nisi mislil, da jih boš osvojil. Vsekakor je potrebna velika mera potrpežljivosti in vztrajnosti, to pa je tudi samo po sebi izziv. :)

 

Kdo (ali ustvarjalec ali družba...) dandanes narekuje trende pri oblikovanju dodatkov za dom in ali črpaš kakšne ideje tudi od njega/njih?

 

Težko rečem, kdo specifično narekuje trende. Menim, da gre za mešanico različnih vplivov, ki nas danes dosežejo predvsem na vizualni in psihološki ravni. V glavnem mislim, da se danes trendi za dodatke za dom narekujejo preko socialnih omrežij in »influencerjev«; tako ustvarjalci ali večji proizvajalci najlažje dosežejo ciljno publiko.

 

Kaj je bistvo tvoje znamke?

 

Moj cilj je ustvarjati vsestranske dodatke za dom in vsakdanje življenje, ki jih lahko vsakdo vključi v svoj dom in s tem povzdigne svoj prostor v sveže in trendovsko okolje, ne da bi pri tem moral veliko spremeniti. Vsakdo, ki se navdihuje nad sodobnimi trendi, lahko najde popoln dodatek za svoj dnevni prostor, spalnico ali otroško sobico. Verjamem, da so podrobnosti tiste, ki naredijo naš dom pristen.

 

Ali si imela kakšno pomoč pri iskanju dobaviteljev blaga ali drugih materialov, ki jih

uporabljaš pri svojem ustvarjanju, pri iskanju grafičnih oblikovalcev za podobo tvoje znamke, ipd.?

 

Delno. Kar se tiče samih materialov za izdelke ne, sem pa dobila kar nekaj informacij o embalaži, izdelovalcih tiskovin, itd. od drugih ustvarjalk, ki se že dlje časa ukvarjajo s tem.

 

Kaj svetuješ mladim oblikovalcem, ki šele začenjajo svojo pot? Ali so na boljšem tisti, ki že imajo izoblikovano svojo idejo o tem, kaj želijo ustvariti in predstaviti svetu ali tisti, ki vejo le, da želijo začeti nekaj svojega, pri tem pa izberejo tisto, kar je trenutno v trendu?

 

Svetujem jim naj samo začnejo. Dokler se ne spustiš na trg, ne moreš predvideti rezultata. Ne glede na to, ali je tvoj izdelek trenutno v trendu ali ne, se moraš spotoma prilagajati različnim dejavnikom, ki lahko v končni fazi delno tudi spremenijo izdelek. Vsekakor pa moram poudariti, da je veliko odvisno predvsem od tega, ali slediš sebi in svojim idejam, ne samo kratkoročnim trendom. To, da uresničuješ sebe in svoje mini poslanstvo, se začuti in doda vrednost temu, kar počneš.

 

Ali stoji kakšna posebna zgodba za tvojo okrasno blazino jabolkom?

 

Jabolko je trenutek inspiracije. Danes je na voljo ogromno dekorativnih blazin v različnih oblikah, od oblačkov, zvezdic, živalic itd., zakaj ne jabolko? Ker je narejena iz bombažnega jersey-a in mehkega polnila je popolna tako za igro kot popestritev otroške sobice.

 

https://www.slovenskeustvarjalke.si/ruby-lama

Besedilo: Nina Penhofer, fotografije: Maša Koželj.