Eva Prepeva

Eva Novak, diplomirana slikarka, ki se ob študiju na ALUO (Akademija za likovno umetnost in oblikovanje) pod imenom Eva Prepeva ukvarja tudi z oblikovanjem keramičnega nakita, kjer vzporednice tako kot v svojih grafikah, išče v naravi. Serija grafik je rezultat diplomskega dela, v katerem se je Eva ukvarjala z motivom krajine skozi zgodovino.

Gre za valovite, razgibane in dinamične kompozicije, ki so umeščene v neko podeželsko okolje. Od blizu se zdi, da grafike sestavlja nešteto drobnih migetajočih ploskev in potez, ki se z večje razdalje povežejo v pokrajino.Ta je zato živa in migeta, kljub temu da na nek način deluje statično.


Bodisi gre za vrezovanje v leseno ploščo ali linorez, postopek je postopen in na nek način tudi meditativen. Vidiš kako se na matrici počasi kažejo podobe dreves, oblakov in polj, a vseeno to še ni končna podoba. Ob vsakem odtisku krajina znova presenti in očara. Vedno drugače žari in živi. Že sama dolgotrajnost procesa je na nek način poklon temu zame tako veličastnemu motivu. Zdi se prav, da je v nastanek vložen trud, čas in neka skrbnost.

Krajine so prazne ljudi, ki v sodobnem svetu izgubljajo stik z naravo, ne zavedajoč se enkratnosti in nepovratnosti te vezi. Z zavedanjem, da bomo vselej odvisni od narave, bi do nje morali pristopit s spoštovanjem in skromnostjo, vendar se zdi da tega sodoben človek ne vrednoti dovolj in ima do narave preveč izkoriščevalski odnos namesto, da bi se zavedal veličine, ki so se je zavedali na primer romantični slikarji.   Tako sama opuščam figuro v krajinah, kjer jo morda gledalec pričakuje. Krajina nalašč sameva v svoji tihi veličini.

S svojo serijo grafik tako skušam obudit motiv krajine, ki je bil v zgodovini umetnosti vedno prisoten, a se zdi da je danes potisnjen na stranski tir. Z novim pristopom ga skušam približati gledalcu, da bi tako ponovno oživel.

 

Kolekcija lesenožganega nakita pa je nastala na prav poseben način, kjer ne gre za klasično žganje keramike v električni peči, ampak za žganje v tako imenovani anagami, torej peči na drva. Pri tem žganju gre za daljši proces, saj se izdelke na zelo visokih temperaturah v peči pusti kar tri dni in ves ta čas se v peč nenehno nalaga drva, da temperatura narašča. Takšni izdelki so zaradi višjih temperatur bolj vzdržljivi in trdni, glazura pa je zelo naravna. Nastane pa tako, da se pepel iz peči počasi odlaga na izdelke in se ob primerno visoki temperaturi na njih tudi stali ter ustvari zelo lepe zemeljske odtenke - vse od zelene, rjavkaste, rumene in tako naprej. Ta nakit je primeren za vse, ki bi radi da vas krasi košček narave.

 

Izdelki